Śniadanie- Dajmy sobie kopa na rozpęd!

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Wiemy o tym wszyscy, dlaczego więc aż 60% Polaków wychodzi do pracy czy szkoły zapominając o nim? W jaki sposób brak fundamentalnego posiłku może wpływać na nasze codzienne funkcjonowanie, zdrowie czy urodę?

Jeszcze pięć minut, kolejna drzemka – kto z nas tego nie zna? Niech każdy odpowie przed  sobą, ile razy w przeciągu ostatnich dwóch tygodni przedłużyliśmy sobie jedną z najprzyjemniejszych rzeczy w naszym życiu, jaką jest sen, kosztem śniadania, porannej kawy, herbaty, o joggingu już nie wspominając.

Co czwarta osoba w naszym kraju regularnie spożywa poranny posiłek, zanim wyjdzie z domu. Ta statystyka jest przerażająca biorąc pod uwagę jak duży wpływ ma śniadanie na nasze codzienne życie.

Wydaje nam się często, że nie mamy na to czasu lub ochoty. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego przeprowadzili badania z których wynika, że średni czas przygotowania śniadania to tylko 6 minut! Mycie zębów zabiera nam średnio 3, a poranny  damski make-up od 10 do 15, pomijając już układanie  włosów czy wybór całodziennej kreacji. Wszystko siedzi w naszej głowie. Powinniśmy nauczyć samych siebie zaczynać dzień od zbilansowanego posiłku, po kilku dniach lampka zaraz po przebudzeniu sama zacznie się zapalać a po dwóch tygodniach nie będziemy wyobrażali sobie wyjścia z domu bez naszej ukochanej jajecznicy, Muesli, koktajlu owocowego czy nawet prostej, pożywnej  kanapki. Z czasem zaczniemy sobie urozmaicać i organizować przygotowanie śniadania w taki sposób, jaki będzie dla nas najszybszy i najlepszy. Twoje śniadanie powinno składać się z bogatych w błonnik produktów pełnoziarnistych (pieczywo, płatki owsiane) oraz białka (jajka, mleko, mięso). Dzięki temu unikniesz w ciągu dnia zachcianek na niezdrowe produkty i przekąski. Naukowcy zbadali tę kwestię i osoby, które jedzą bogate w białka śniadania znacznie rzadziej sięgają potem po tzw. śmieciowe jedzenie.

Jedzący śniadanie ćwiczą więcej. Inne badania pokazały, że osoby, które codziennie jedzą śniadanie są o wiele bardziej skłonne do aktywności fizycznej. Co więcej, ćwiczą znacznie bardziej intensywnie niż osoby, które rano nie jedzą. Wniosek jest prosty – poranny posiłek to więcej siły na trening. Można również przypuszczać, że osoby, które prowadzą regularny tryb życia i codziennie jedzą śniadanie, są również bardziej sumienne i zmotywowane do ćwiczeń.

Podsumowując,  pożywne i zbilansowane śniadanie ma pozytywny wpływ na nasze funkcjonowanie. Zadbajmy o siebie i zacznijmy dzień od kopa na rozpęd!

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

pogrzeby warszawakarnisze elektryczne warszawachemia gospodarczapapier do sublimacjicalcium caseinate adblu usługi pogrzebowe warszawa praca dla kierowcy praca dla kierowcy stelvio oponytransport do Francji Gril na ogniskoCrocsbibiaparat biorezonansowykomputer dla graczachip tuning ivecoadblue obd emulatorKatalog firmdieta pudełkowa warszawaapartamenty hiszpaniaangielski łódź AdidasPuchary Apartamenty Gdynia Apartamenty ŚwinoujścieKomornik WarszawaUkładanie kostki brukowej Warszawa wywóz smieci warszawa Hotel Kaszubynaprawa volvo warszawapralnia odzieży roboczejzmysłowa bieliznapochłaniacze wilgoci bilety na barcelonemebleanodowanieimplanty karkówKancelaria adwokacka GdyniaKancelaria adwokacka Warszawa